יוגה לנשים בהריון

בשנים האחרונות המונח יוגה לנשים בהריון נהייה מאוד פופולארי ומאוד מומלץ.

חשוב לציין שהשפעות היוגה ,פיזי-נפשי-רוחני,קיימות ומתרחשות לכל מי שמתרגל גבר,אישה,הריון,מצב בריאותי כלשהו ובכל גיל.
יוגה היא דרך, מסע לשחרור מכל מה שמפריד אותנו מעצמנו ומאושרנו. היוגה מגבירה את היכולת והמודעות לפעול בחיי היום יום מתוך חופש מהדפוסים, מההתניות מהאגו… תרגול יוגה מפתח עוצמות ותובנות בכל הרבדים גוף נפש ורוח.
תרגול היוגה משפרת את היציבה, מחזקת שרירי רצפת אגן, שרירים מייצבים, מווסתת ומאזנת את פעילות מערכת ההורמונאלית ומערכת העצבים, שומרת על תקינות עמוד השדרה והגמשתו, מעצימה את הקשב ותשומת לב לגוף ולתחושות, מרגיעה, מעצימה שקט ואושר פנימי עמוק…
מכאן נכון שהמאמר מופנה לנשים בהריון,אך יש להסתכל על התמונה הרחבה שמה שהיוגה מציעה היא מציעה לכולם. תרגול אמיתי ואפקטיבי מתאפשר כמו שנאמר ביוגה סוטרא לפטנג'לי "אימון זה מושרש היטב כאשר הוא נעשה בתשומת לב לאורך זמן ובלא הפסקה."
במהלך ההיריון גוף האישה עובר שינויים רבים וישנה חשיבות רבה לשמור על בריאותו ועמידותו. האישה מעורבת ביצירת חיים חדשים, מעורבות גופנית,  נפשית ורוחנית, היוגה מסייעת לה לעבור את חודשי ההיריון והלידה בצורה טובה ובריאה ומספקת סביבה חיובית לעובר הגדל. בתקופה זו הגברת המודעות לגוף, לצרכיו, החיבור פנימה, השקט והרוגע נחוצים הן לאם והן לעובר.
תרגול יוגה בזמן היריון מאפשר הקלה בחודשי ההיריון ,מקל בתופעות הלוואי כגון : עודף משקל, סימני מתיחות, כאבי גב , בצקות וכד' ועוזר להתכונן ללידה.
שיעור אשטנגה יוגה משלב תרגול תנוחות זורם בתנועה, פראנהאימה (תרגילי נשימה) , מדיטציה והרפיה אשר מסייעים להתמודד עם התהליך כולו מתחילת ההיריון, הלידה ואף אחריה.
יש לשים לב לגוף ולאותותיו במהלך התרגול, נכון ישנם גישות רבות לגבי איך תרגול יוגה לנשים בהריון מתבצע, אך לכל אישה גוף שונה, מבנה אנטומי שונה, יכולות שונות, ניסיון קודם או ללא ניסיון, ולכן חשובה תשומת הלב לגוף.דמיינה שהתינוק נע איתכן בשעה שאתן מתרגלות אסנות. יכול להיות שלאישה אחת הנחייה מסוימת תהייה מצוינת ולשנייה לא. הגוף יודע יותר טוב מה נכון לו ומה לא, יותר מההנחיות הניתנות בשיעור על ידי המורה.
אל תישארו בתנוחה אשר גורמת לכן לאי נוחות ואו לחץ אבל גם אל תרבנה בהנחות זכרו העובר מוגן היטב גם ע"י שק המי שפיר שברחם וגם ע"י שרירי הבטן.
התרגול הוא בהתאם ליכולות האישיות עם תשומת לב מקסימאלית לתחושות של הגוף.
*למי שלא תרגלה יוגה לפניי ההיריון  מומלץ להגיע לשיעורי הבוקר למערכת השעות,
ימי א 9:00-10:30 ימי ו' 9:30-11:00
המאמר נכתב ע"י שני דוכן , אשטנגה יוגה בהוד השרון