סדנת יוגה עם צ'אק מילר ומתי עזרתי

 

חוויות מהביקור של צאק מילר ומטי עזרתי בישראל

הדבר שאני הכי אוהבת לעשות בשעות הפנאי , וזה יכול להיות שעות ארוכות, ימים ארוכים ובאינספור שידורים חוזרים.. זה לצפות בקטעי וידאו מימי פטבהי גויס שמלמד ברצינות ברהמינית מסורה את מורי האשטנגה יוגה הגדולים של זמננו.
 
 
הנה קטע לדוגמא:
 

   

מורים בחסד תרגלו בהקלטות אלו, אך עיניי היו נתפסות כמעט תמיד בצאק מילר (עם הקוקו והזקן) משהו בו פשוט כבש אותי . כמו הרקדן שאולי לא הכי טוב בלהקה אבל משהו באנרגיה שלו בתנועה פשוט ממגנט את העין , כאילו שזה לא הוא שמתרגל אלא הלב שלו פצח בריקוד, הנשמה שלו נעה לצלילי החיים והנשימה.

 
ברור למה מיד כששמעתי שהוא מגיע לארץ שניתי את כל הלו"ז שלי את כל התכנויות לאותו שבוע בכדיי לפגוש אדם ואיש יקר זה מקרוב ומבעד למסכי המחשב.
 
כשנכנסתי לאולם כבר עשרות מזרנים היו פרוסים, מתרגלים מסורים מתכוננים, לפתע ראיתי פנים מוכרות פנים שכבר ראיתי בעבר, אישה מקסימה, זו היתה מטי עזרתי, אותה אישה שתרגלה לצד הגברים החסונים ברכות וקסם שמימיי. (היא נמצאת בסרטון למעלה)
 
וכך הם התחילו בסדנה בהנחיה משותפת החלק הראשון הנחה צאק עד לסוף תנוחות העמידה אחרי כן עברנו לתרגול מייסור סטייל (תרגול עצמי ללא הנחייה). אין מילים שיכולות לתאר כמה למדתי וכמה הועשרתי מהנחייתם של צאק ומטי. יש בהם משהו כ"כ פשוט, מדויק, נכון, כנה, ענו, טהור, עדין, מדיטטיבי,שלם, אמיתי ואני יכולה להמשיך ולהמשיך.. ואת כל האיכויות הללו הם מביאים אל ההנחיה ומנתבים את המתרגלים ואותי כמובן, לתודעה צלולה יותר, מלאה בכל האיכויות הנפלאות והשקטות האלו.
 
היכולת הזו לדבר במונחים כה פשוטים ותוך כדיי דגשים פיזיים מדויקים של ביצוע האסנות למעבר לממדים מעודנים ורוחניים יותר פשוט מדהימה ומרתקת.
 
chucknmati(1)
 
בחלק השני מטי לקחה את המושכות, בכזו קלילות שקטה יחד עם אביזרים: בלוקים, רצועות ועם הקיר… הדגישה מנחים פיזיים נכונים, מה זה אומר תשומת לב מלאה בזמן תרגול, מה שהופך את התנוחה שנראית הפשוטה ביותר (כמו שמהשיטיהי או טריקונאסנה) לתנוחות לא פשוטות בכלל ואפילו קשות. כל הגוף עבד, כל שריר, כל רקמה… היה כ"כ מלמד, כ"כ מעשיר, הידע כה רחב ומקיף, מיד רואים שברזומה שלה ישנם מספר מורי איינגר נהדרים. בהנחיה כה ברורה צלולה ופשוטה להבנה, היא פשוט מדהימה.

 
תודם לכם צאק ומטי על סדנה כה מלמדת וקסומה, למדתי מכם המון גם לתרגול האישי וגם להוראה וללא ספק מעתה והלאה הלך רוחכם יופיע גם בשיעוריי. אני מרגישה שהיתה לי זכות גדולה לפגוש אתכם, וכבר מחכה לפגוש אתכם שוב.
 
מי ייתן ותמשיכו לגעת בלבבותיהם של אנשים ברחבי העולם כמו שנגעתם בליבי ואיפשרתם לו להתרחב עוד יותר…
 
תודה תודה תודה
 
אום
 
שנטי.