יוגה תרפיה אחד על אחד לעומת יוגה בקבוצה

ההבדלים בין מפגש יוגה תרפיה אחד על אחד לעומת שיעור יוגה בקבוצה

"יוגה הינה מסורת המאפשרת לנו להשתחרר מהחיפוש הנואש למקומנו בעולם ומציעה לנו אלטרנטיבה לפנות מקום בתוכנו להכיל את עולם." (מתוך האתר של מורי שמעון בן אבי)
 
יוגה מאפשרת להתנסות בשלם והתרחבות הלב במצבי החיים המשתנים. מצב תודעתי של התבוננות, איחוד שלושת הרבדים גוף- נפש- רוח וההכרה ב -mind יציב ושקט. התרגול כולל את שמונת איברי היוגה: (יאמה וניאמה) מצבי תודעה וטיהור עצמי, (אסנה) תנוחות יוגה, (פראנהאימה) נשימה והנעת אנרגיית החיים בגוף באופן חופשי ובלתי מותנה במצב הריגשי, (פריטיהארה) התכנסות החושים, (דאהרנה) ריכוז, (דאהיאנה) מדיטציה, תודעה שקטה, (סמאדהי) המצב המדיטטיבי העליון.
 
העקרון המוביל את התהליך התרפויטי הוא כאשר ההכרה (mind) שקטה, טהורה והרמונית, מתעוררות יכולות הריפוי והאיזון הטבעיות הגלומות בגוף, תאי הגוף נזכרים בייעודם הטבעי ומתפקדים כראוי. ואז חוזרת ההרמוניה והסינכרון שבין מערכות הגוף השונות, מערכת החיסון מתחזקת, כוח החיים (האוג'ס) עולה והאדם מתמודד עם מצבו מתוך ראייה שלמה, בריאה ואחראית.
מפגש יוגה תרפיה (אחד על אחד) לעומת שיעור יוגה בקבוצה, שם לו למטרה לעזור בתהליכי ריפוי. על מנת לעשות זאת יוגה זו חברה לרפואה המודרנית כדי ליצור סוג חדש-ישן של יוגה העושה שימוש הן בפילוסופיה ובטכניקות המזרחיות של היוגה והן בידע האנטומי והפיזיולוגי המגיע מהמערב. היוגה תרפיה כבר קנתה לה מקום של כבוד בקרב הרפואה המשלימה בעולם המערבי והיא מתפתחת בצעדי ענק. כיום עושה היוגה תרפיה את צעדיה הראשונים גם בישראל.
 
תרגול יוגה קבוצתי לעומת מפגש יוגה אישי
 
בעבר, היוגה הועברה באופן אישי בין הגורו לתלמיד. תרגול היוגה הותאם באופן אישי לתלמיד על ידי המורה, ונשמר בסודיות. התלמיד תרגל את הטכניקות אותן למד בין השיעורים והשיעורים עצמם שימשו להכוונה להמשך הדרך. עם הפופולריות הגוברת של תרגול היוגה במזרח ובמערב כאחד, נולדו שיעורי היוגה הקבוצתיים.
 
כאשר מדובר בטיפול בבעיה ספיציפית ישנה חשיבות מוגברת בהתאמה אישית. היוגה הטיפולית מתמקדת ביחס האישי והפרטני בין המורה לתלמיד, מותאמת אישית לנקודת ההתחלה, לכישורים ולמגבלות של כל תלמיד ותלמיד. נקודת ההתחלה של היוגה הטיפולית היא האבחון המתבצע בשיטה של שאלות ותשובות, התבוננות וטכניקות משלימות שונות. ההכוונה אותה מקבל התלמיד היא אישית וממוקדת במטרה לטפל בבעיות ובמכאובים הספציפיים איתם התלמיד מתמודד.
 
היוגה הטיפולית כתחום ברפואה המשלימה
 
הרפואה המשלימה באה לטפל באדם כמכלול: לא רק הגוף אלא האיזון בין הגוף והנפש. בניגוד לרפואה המערבית, המטפלת בגוף בלבד ושמה את עיקרה על אמצעי טיפול חיצוניים כגון תרופות והתערבות רפואית, היוגה הטיפולית והרפואה המשלימה באות לחזק את הגוף והנפש ולאפשר לאדם לרפא את עצמו, ללא שימוש בתרופות וכימיקלים או במקרים מסוימים כתמיכה בתהליך ריפוי קונבנציונלי.
 
היוגה הטיפולית מטפלת במגוון בעיות רב:
 
  •  בעיות שלד, שרירים ומפרקים – עקמת, פריצת דיסק, פלטפוס, בעיות ברכיים
  • ·כאבים כרוניים – כאבי גב ושכמות, כאבי מחזור, מיגרנות
  • חולי לב ובסיכון למחלות לב – סכרת, לחץ דם, כולסטרול, השמנה
  • מחלימים ממחלות קשות ומניתוחים – כולל חולי סרטן
  • מצבים מיוחדים – נשים בהריון, בני הגיל השלישי, בעיות של גיל המעבר ובעלי מוגבלויות
  • חרדות, דיכאון, ועייפות נפשית
  • ועוד..
 
שני שרון מורה בכירה ליוגה מלמדת ומכשירה מורים ליוגה, מטפלת ביוגה תרפיה בוגרת קורס מורים (5 שנים) בבי"ס למורים של שמעון בן אבי, מטפלת מוסמכת ברפואה האיורוודית (תזונה וצמחי מרפא) במרכז הישראלי לאיורוודה, קמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב, מייסדת ובעלת  שני שרון אומיוגה – סטודיו ליוגה ובית ספר להכשרת מורים ליוגה ברעננה.