איורוודה ותזונה

כבר מתחילת המאה הנוכחית האדם מתחיל להעשות יותר ויותר מודע לחשיבות התזונה על הבריאות הפיזית והמנטלית של הגוף, גישת היוגה המושפעת ומבוססת על רפואת האיורוודה ועוד גישות רבות אחרות חקרו והעמיקו בתזונה נכונה והשפעתה על העבודה הרוחנית האנרגטית. בכל התורות ישנו קשר מובהק בין מה שאנחנו מכניסים לגופנו והשפעתו על ההתפתחות הרוחנית והפיזית שלנו. בקטגוריה זו תוכלו לעיין ולקרוא מאמרים העוסקים בתזונה יוגית וברפואת האיורוודה.

עיסוי איורוודי מסורתי – אבהיאנגה שירודהארה

פירוש השם אבהיאנגה מסנסקריט הוא "יד משמנת" או " יד אוהבת" וכשמו כן הוא. הטיפול מתבצע עם שמן קוקוס או שמן שומשום חם בתנועות מעגליות על פני כל איברי הגוף, שרירים ומפרקים. עוצמת המגע היא עדינה ונעימה, מטרתו של טיפול אבהיאנגה הוא להרגיע, לשחרר מתח ולהביא את השילוש גוף-נפש-רוח לאיזון והרמוניה. מתאים גם לנשים בהריון!

קרא עוד »

תזונה מאוזנת ע"פ עקרונות האיורוודה

מדוע אנחנו זוללים חפיסת שוקולד למרות שהקיבה שלנו מתחננת שלא ? מה גורם לנו להמשיך לאכול כאשר הקיבה שלנו כבר מלאה? על פי האיורוודה כאשר אנחנו נמצאים באיזון אנחנו באופן אוטומטי בוחרים את המזונות שנכונים עבורינו. אבל כאשר הגוף, נפש ורוח אינם מסונכרנים, הקשר שלנו עם האינטילגנציה הפנימית משתבש.

קרא עוד »

טיפול איורוודי בהפרעות שינה

סובל מהפרעות שינה? מתעורר מספר פעמים בלילה? ישן יותר מדיי? מעט מדיי? כל רעש קטן מעיר אותך? לא מצליח להירדם? מתעורר עייף למרות שישנת מספיק?? הרפואה האיורוודית מאבחנת את סוג הפרעת השינה ע"פ חוסר האיזון בדושה הספיצפית וכך נותנת מענה ייחודי להפרעת השינה באופן יסודי ומדוייק יותר. לא לכל הפרעת שינה הטיפול הוא זהה!

קרא עוד »

טיפולי איורוודה – שלושת הדושות

בכל גרגר בקוסמוס יש את שלושת הדושות , תנועה, אנרגיה ומבנה. בעזרת הדושות אפשר לתאר כל דבר במיקרו- אדם ובמקרו- עולם. בעזרת הדושות ניתן לחלק תרופות, עונות, שעות היום והלילה וסוגי בני אדם …בדרך כלל הבעיות בדושות זה עודף, הצטברות לדוגמא: עודף ואטה יובש, עצירות, עודף בפיטה דלקות ועודף בקאפה יותר מבנה השמנה וכדומה..

קרא עוד »

על תזונה יוגית וטיפים לתזונה נכונה

היוגה מפתחת ומאפשרת נגישות לאנרגיה הטהורה והטבעית הקיימת בגופינו . על ידי תרגול אסנות (תנוחות) ,פראנהאיאמה (תרגילי נשימה) ,מודרות (מצבי תודעה) ומדיטציה אנו משחררים דפוסים ,התניות,מידע שמקודד באנרגיה הטבעית שלנו. לתזונה היוגית ישנה חשיבות רבה לתמיכה…

קרא עוד »