אשטנגה יוגה סדרה שנייה – סדנת מאי

מדהים שכל פעם לפני סדנה, לא משנה שכבר העברתי סדנאות דומות ושונות בעבר, כמה שעות לפניי עדיין אני מאוד מתרגשת ובטני מתהפכת כל פעם מחדש.

ביום שבת ה 2/5/09 התקיימה בסטודיו סדנת אשטנגה יוגה סדרה שנייה.
אז מה היה לנו שם?
הסדנה התחילה בהסברים על מהות הסדרה השנייה, העובדת בעיקר על הגוף האנרגטי בסנסקריט פראנה מיה קושה, שמאפשרת קירבה ונגיעה ממשית בשדה האנרגטי של הגוף ואיזונו. צייננו בסדנה שמתי שיש תשומת לב כה גדולה לגוף האנרגטי, תשומת לב מקסימאלית לתחושות, אפשר לומר שאנחנו יוצרים מצב שבו הפחד נעלם, הלב נפתח והקשר לסיפור האישי ולדפוסים מתפוגג.
יחד עם זאת תרגול אשטנגה יוגה סדרה שנייה מאוד עוצמתי ומאתגר שכן עובד בעיקר על הגב, לאורך עמוד השדרה ודומיננטי בוריאציות של קשתות ופיתולים. ומכאן ההנחיה הייתה ברורה עד כמה שאפשר. מה שחשוב ומהותי (תמיד) הוא הנשימה והתנועה של האוגאי (הפראנה, האנרגיה) לאורך עמוד השדרה.
ישבנו במדיטציה קצרה והתחלנו בתרגול. התרגול הפיזי היה כשעה ו40 דקות, ארוך יותר משיעורים רגילים(בדרך כלל תרגול פיזי של שעה ורבע לערך).
מבחינת האסנות, תנוחות יוגה, תרגלנו בהתחלה ברכות לשמש, תנוחות עמידה ובישיבה הכל השתנה … עברנו לסדרה השנייה. לכל תנוחה בסדרה עשינו תנוחות הכנה בעיקר עבדנו על פתיחת בית החזה, התארכות עמוד השדרה והגב התחתון בפרט, פתיחת כל אזור השכמות, התארכות שריר הירך הקדמי ועוד…
האולם התחמם והתחמם והאנרגיה זרמה באופן חופשי בסנכרון וקצב מושלם עם הבריאה כולה. התרגול היה כך שפטבי ג'ויס, אבי השיטה, יכול היה לישון בשקט ובשביעות רצון דשנה. תרגול עם איכויות של תשומת לב, ערנות, שמירה על קצב ורצף בין שאיפה ונשיפה, תרגול זורם ומדיטטיבי . בקיצור היה מעולה, נהדר, עוצמתי, אנרגטי, סוחף, היה לי לעונג.
ולבסוף, סופסוף, שאבהאסנה, הרפייה ארוכה.
יצאנו להפסקה קצרה שתינותה עם עלים מהגינה נשנשנו אגוזים ותמרי מהג'ול משובחים.
בחלק השני, שכבר לא נשאר יותר מדיי זמן, קראנו יחד את סיפור סאויוטרי, סיפור שאני באופן אישי כל פעם מחדש נרגשת ונפעמת מעוצמתו. בקצרה מסופר על המפגש בין (סאויטרי, בתו של אל השמש) האור (לסאטיואן, סטיה =אמת) לאמת. מסופר על עשייה ובחירה ללא תלות בפירותיה, על מסירות אין קץ, על אהבה ללא גבול, על הדאהרמה, האמת העליונה שאין לה שנייה ושלישית, על נאמנות, אדיבות, נדיבות ועוד…. באופן ציורי הודי קסום. סיפור מרגש שחודר אל עומק הלב. סיפור שאפשר לקרוא אותו עשרות, מאות, אלפי פעמים ועדיין כל פעם ללמוד ממנו עוד משהו, לזהות שהנה יש עוד משהו לעבוד עליו, כל פעם להעמיק עוד ועוד…
אני רוצה להגיד תודה לכל מי שהשתתף בסדנה. תודה על המרחב המדהים שנוצר ללמידה והעמקה יחד.
מתוך הסיפור חלק מאמרותיה של סאויטרי לימה אל המוות : " חכמים אומרים כי הידידות עם אישים דגולים (שוחרי אמת) היא פסגת ההישגים , ידידות כזו מניבה פירות ולכן נחשבת לרצויה ביותר."
אז שוב תודה .
תגובות של חלק ממשתתפות הסדנה :
(תורגם מאנגלית לעברית)
 
שני היקרה,
 
אני רוצה להגיד תודה רבה על סדנת האשטנגה יוגה בשבת האחרונה.
 
נהניתי מאוד מהסדנה בסטודיו הנעים והשקט שלך. אני מאוד מעריכה את הנכונות והסבלנות שלך ומצד שאר המשתתפים בסדנה להעביר את התכנים באנגלית לנוחיותי. הכנת הכול בצורה כל כך טובה, החל מהתנוחות השונות לסטודיו הנקי, תה הצמחים וחטיפי הבריאות, הספרים (עברית ואנגלית) וסיפור סאוויטרי.
 
אשטנגה היא תרגול אינטנסיבי ואפשר בקלות ליפול כאן במלכודת של פאוור יוגה (יוגה חזקה). אבל הדרך שבה העברת אותנו דרך התנוחות אפשרה לי להישאר בתוך הגבולות של יכולות הגוף שלי וממש בעדינות לחקור את הגבולות מבלי לחצות אותם. לאחר כמעט שעתיים של תרגול אשטנגה בכל הכוח יכולתי בקלות להרגיש מותשת, אבל מה שקרה היה ממש להיפך, הרגשתי מלאת אנרגיה ויחד עם זאת מאוד רגועה.
 
האווירה והתנוחות היו בו זמנית מרגיעות ומאוד דינאמיות. יצאתי מהסדנה כשאני מאוד רגועה וחזקה בו זמנית.
 
ללא ספק אשמח לחזור שוב לעוד סדנאות כמו זו !
 
שוב רוב תודות.
Joanne.
 —
תודה רבה על הסדנא המאלפת בו תרגלנו את הסדרה השניה של אשטנגה. נהנתי מכל רגע, ובמיוחד מהרוגע!
זה תמיד כיף לגלות כוחות חדשים ואני מקווה שיהיו עוד כאלה בקרוב
אסתר אמיר
היי שני,
רציתי לכתוב לך שממש ממש נהנתי בסדנה אתמול, זה היה מאוד חוויתי מבחינה פיזית וגם מנטלית.
תודה ושבוע טוב,
גל רביב
תודה רבה, פשוט תודה על סדנה מדהימה וזורמת, נהניתי מכל רגע, תרגול הסדרה השנייה
היה מאתגר ועוצמתי. סיפור סוויטרי פשוט שבה את ליבי.
מצפה בקוצר רוח לסדנה הבאה !
שלך תמיד,
אריקה.